Pálenie záhy v tehotenstve
13.2.2018 313 Views

Pálenie záhy v tehotenstve

Pálenie záhy a tehotenstvo – táto kombinácia nie je nič neobvyklé. Približne polovica všetkých tehotných žien trpí pálením záhy v tehotenstve často po prvýkrát v živote. I keď je to veľmi nepríjemné, nie je žiadny dôvod k poplachu. Najmä v poslednej tretine tehotenstva je pálenie záhy jedným z najčastejších ťažkostí.

 

V priebehu tehotenstva prebieha v tele veľa zmien. Všetko sa postupne mení a prispôsobuje životu dvoch organizmov. Hormóny sa starajú o to, aby boli tkanivá a svaly uvoľnené a bábätko tak malo dostatok priestoru pre svoj rast a vývin. Pôsobením tehotenských hormónov stráca zvierač pri vyústení z pažeráka svoju elasticitu. Nepríjemným výsledkom je to, že kyslý obsah žalúdka sa vracia späť do pažeráka a spôsobuje pálenie záhy. Najmä v posledných týždňoch býva tento priechod veľmi úzky. Rastúce dieťa tlačí viac a viac na žalúdok a kyslý obsah žalúdka je preto nútený vracať sa naspať hore. To spôsobuje návrat agresívnych žalúdočných štiav do pažeráka. Tie v pažeráku dráždia citlivú sliznicu a vytvárajú tak pocit pálenia.

 

Proti týmto problémom zvyčajne pomáha zmena životného štýlu a stravovacích návykov.

V období tehotenstva by mali byť súčasťou každého dňa chvíle uvoľnenia a odpočinku. Vhodná je napr. joga alebo relaxačné cvičenia napomáhajúce k odbúraniu stresu a navodeniu dobrej nálady a uvoľnenia.

Aj počas jedenia je potrebné nájsť si čas len pre túto činnosť a nezaoberať sa inými aktivitami.

 

Potraviny a nápoje, ktoré môžu podráždiť žalúdok by mali byť konzumované len v minimálnom množstve, vhodné je zriecť sa ich úplne. Medzi ne patrí kofeín, sladkosti, korenené a mastné jedlá. Pred spaním by ste nemali jesť minimálne 3-4 hodiny.

 

 

Počas tehotenstva je prospešné rozdeliť si jedlá na päť až šesť menších porcií denne. Má to niekoľko výhod – hladina cukru v krvi tak klesá pomalšie, matka a dieťa sú počas celého dňa rovnomerne zásobované živinami a zabráni sa tým prebytočnému prejedaniu sa. V neskoršej fáze tehotenstva, keď dieťa potrebuje viac priestoru, sú lepšie stráviteľné menšie porcie jedál.

Pitný režim v tehotenstve je tiež veľmi dôležitý. Odporúča sa vypiť minimálne 2 litre denne – v horúcich letných dňoch aj viac. Najlepšou možnosťou sú nízkokalorické nápoje ako bylinné a ovocné čaje, zriedené ovocné šťavy a minerálne vody.

Niektorí pomocníci pre zmiernenie pálenia záhy v tehotenstve:

suchý chlieb, pričom najlepší je tmavý chlieb

počas spánku alebo odpočinku je vhodná pre hornú časť tela mierne zvýšená poloha. Môže pomôcť aj vankúš vložený pod chrbát.

môžete sa tiež opýtať v lekárni na homeopatické lieky.

lieky obsahujúce antacidá neutralizujú žalúdočné kyseliny v žalúdku a nevstrebávajú sa do krvi matky ani dieťatka

 

 

 

Previous Hormonálna terapia
Next Lieky v tehotenstve

About author

You might also like

Tehotenstvo

Že ještě máte čas na dítě? No tak pozor na omyly!

Už neplatí, že problémy hrozí až po 35-tce! Za věkovou hranici, která může být pro zplození dítěte nebezpečná se považuje 35 let matky. I když i mnoho starších žen přežije

Tehotenstvo

Znečištěné životní prostředí je v těhotenství hrozbou!

Znečištěné životní prostředí má vliv na inteligenci nenarozeného miminka … Inu, obecně se ví, že životní prostředí, ve kterém žijeme má výrazný vliv na celkové naše zdraví. Podle vědců však

Tehotenstvo

Správná žena s nesprávným mužem

Vaší kamarádce se splnil sen. Vydává se. Pozvánky jsou rozeslány, šaty visí na věšáku, hosté se těší na svatební menu. Inu, není načase, aby jí někdo řekl, že si bere